Δράσεις Πολιτισμού Δραστηριότητες Είπαν & Έγραψαν για μας

Μουσικό κομμάτι με υπογραφή μαθητών

Αναρτημένο από Μαρία Διούδη
Το δικό τους μουσικό κομμάτι ηλεκτροακουστικής μουσικής υπογράφουν 15 μαθητές της ε’ τάξης του 9ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου

Συνέθεσαν οι μαθητές της Ε’ τάξης του 9ου δημοτικού Βόλου ~ Πρόκειται για κομμάτι ηλεκτροακουστικής μουσικής που έγινε στο πλαίσιο του μαθήματος μουσικής

Το δικό τους μουσικό κομμάτι ηλεκτροακουστικής μουσικής υπογράφουν 15 μαθητές της ε’ τάξης του 9ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου. Οι μαθητές υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού μουσικής αγωγής του σχολείου, Νικόλα Παπαθανασίου και την πολύτιμη βοήθεια του συνθέτη ηλεκτροακουστικής μουσικής, Κωστή Δρυγιανάκη, συνέθεσαν το δικό τους κομμάτι παίζοντας και το απεικόνισαν σε μια μεγάλη παρτιτούρα που φέρει την υπογραφή τους.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Το μουσικό κομμάτι που περιλαμβάνει και φωνές, παρουσιάστηκε χθες το απόγευμα, στο αμφιθέατρο Κορδάτος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο πλαίσιο ημερίδας του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με θέμα «Μαθηματικά, μουσική, εικόνα, παιδιά σε κίνηση».

Οι μαθητές της ε’ τάξης του 9ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου, Στυλιανή Καραδέμητρου, Χριστίνα Κραβαρίτη, Ελένη Κρητικού, Νίκος Λιού, Τζωρτζίνα Μάμου, Ελευθερία Μαυριά, Ορέστης Μούτσος, Νίκος Μπιντιβίνος, Μαρία Παπαδημητρίου, Μαριεύη Παπασημάκη, Θωμάς Σεφαλίδης, Παναγιώτης Σελπεσάκης, Τάσος Τζανίδης, Γιάννης Τσαλίκης και Πολύβιος Φουντουλίτσας, στο πλαίσιο του μαθήματος μουσικής γνώρισαν τη σύγχρονη μουσική, έπαιξαν, κατασκεύασαν τα δικά τους μουσικά όργανα και συνέθεσαν το δικό τους κομμάτι. Για τη σύνθεση του μουσικού κομματιού χρησιμοποίησαν ακόμη και αυτοσχέδια μουσικά όργανα: μπιτόνια νερού, χαρτοκυλίνδρους που γέμισαν με φακές.

Το εργαστήριο… διήρκησε για 7 ημέρες επί δύο διδακτικές ώρες. Μαθητές και εκπαιδευτικοί συζήτησαν ιδέες όπως οι γραφικές παραστάσεις, οι περιοδικές κινήσεις, η στερεοφωνία, η ψηφιακή δειγματοληψία. Χρησιμοποιώντας ουσιαστικά το παιχνίδι (με ηχογραφήσεις μικρών μουσικών δράσεων), οι εκπαιδευτικοί έμαθαν στα παιδιά να ξεχωρίζουν τις διαφορές ανάμεσα στον ήχο και τη μουσική.

Με βάση τις ηχογραφήσεις των παιδιών κατασκευάστηκε ένα κομμάτι ηλεκτροακουστικής μουσικής 12 λεπτών περίπου. Μάλιστα τα παιδιά ζωγράφισαν μια παρτιτούρα του κομματιού, το οποίο αποκωδικοποίησαν ως σύνολο από εικόνες, εξηγώντας το βασικό σκεπτικό και τους τρόπους με τους οποίους είναι δυνατό να παρασταθεί ο ήχος με εικόνες.

Σημαντική ήταν η βοήθεια του δασκάλου της ε’ τάξης Γιώργου Κοτσαμανίδη αλλά και της Διευθύντριας του σχολείου, Μαρίας Διούδη.

 

Το Αμερικανικό Κολλέγιο

Δύο μουσικά κομμάτια, ένα που συνέθεσαν οι εκπαιδευτικοί και ένα που συνέθεσαν οι ίδιοι μαθητές, παρουσιάστηκαν επίσης στην ημερίδα από το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος. Στην παρουσίαση συμμετείχαν συνολικά 61 παιδιά του Κολλεγίου εκ των οποίων τα 20 αποτελούν την ορχήστρα. Πρόκειται για μαθητές από την α’ γυμνασίου έως και τη γ’ λυκείου.

Σχετικά με τον Συντάκτη

Μαρία Διούδη

Γράφω για μένα…. γυρίζοντας τις σελίδες της ζωής μου στην εκπαίδευση και κυρίως στη διοίκηση των σχολικών μονάδων.

Όντας ονειροπόλα και οραματίστρια, έχοντας ως γνώμονες τη δικαιοσύνη, την εργατικότητα , την αγάπη και το πάθος, την κατάθεση ψυχής, το όραμα, την καλή διάθεση, την σωστή, καλοπροαίρετη και ανθρώπινη προσέγγιση όλων των συνεργατών, την όρεξη για δουλειά και τη διάθεση του πολύτιμου προσωπικού χρόνου, υπηρέτησα την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για 36 έτη.
Η 23χρονη εμπειρία μου στη Διοίκηση ταυτίζεται απόλυτα με την παρακάτω άποψη:
"Είναι κοινή εμπειρία ότι κάτω από το ίδιο σύνολο κανόνων και κανονισμών, με την ίδια ομάδα εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού, καθώς και με μαθητές που προέρχονται από περίπου ίδια περιβάλλοντα , μια σχολική μονάδα μπορεί να εκφυλιστεί ή να διατηρήσει το ισχύον καθεστώς , είτε να πετύχει σημαντικές διακρίσεις μετά από μια αλλαγή του Διευθυντή "(Mukhopadhyay,2005) .

΄Άφησε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.