Ενδιαφέροντα Άρθρα

Συζήτηση με παιδιά: Χρήσιμες συμβουλές για να στεφθεί με επιτυχία!

Αναρτημένο από Μαρία Διούδη

Τρεις συμβουλές…
1. Συζητώντας με το παιδί μας για πράγματα που έχει κάνει και δεν μας αρέσουν, προσέχουμε, ώστε να χαρακτηρίζουμε μονάχα τις πράξεις του και ποτέ το ίδιο. Είναι δηλαδή ιδιαίτερα σημαντικό, να μην προβαίνουμε πάνω στα νεύρα μας σε άσχημους χαρακτηρισμούς, όπως «είσαι βρωμόπαιδο, τσαπατσούλικο, κακό…».
2. Κατά τον ίδιο τρόπο, όταν κάνει κάτι που μας θυμώνει, ποτέ δεν του λέμε πως δεν το αγαπάμε πια, γιατί δεν πρέπει να αισθάνεται πως το αγαπάμε υπό όρους. Άλλωστε, η αξία του, δεν εξαρτάται από την καλή του συμπεριφορά ούτε από τη σχολική του απόδοση.
3. Αξίζει επίσης να θυμόμαστε, πως για να λειτουργήσει ένα παιδί σωστά, χρειάζεται ψυχική ηρεμία και καλή συναισθηματική κατάσταση. Γι’ αυτό στις συζητήσεις μαζί του προσέχουμε, ώστε να μην του δημιουργούμε ένταση και άγχος. Αρκεί με απλό, ήρεμο αλλά απόλυτο τρόπο να του εξηγούμε τι δεν έκανε σωστά, ώστε να μην το επαναλάβει.

Μία βασική προϋπόθεση…
Η συζήτηση αυτή πρέπει να γίνεται με σαφήνεια, χαμηλούς τόνους και αγάπη, πάντα υποστηρικτική ως προς τις ικανότητες του παιδιού μας και την προσωπικότητα του, χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα υποχωρούμε στα όρια που του βάζουμε.

Έξι μικρά μυστικά για μια καλή συζήτηση
1. Να είμαστε πάντα καλά προετοιμασμένοι.
2. Να κοιτάζουμε τον άλλον στα μάτια.
3. Να εστιάζουμε στο παρόν.
4. Να μην φωνάζουμε, γιατί θα χάσουμε το δίκιο μας.
5. Να μην… κόβουμε δρόμο όταν θέλουμε να πούμε κάτι.
6. Να παραδεχόμαστε τα λάθη μας!

Κάτι που δεν πρέπει να ξεχνάμε…
Στην περίπτωση που το ίδιο το παιδί είναι θυμωμένο μαζί μας, αντί να του βάλουμε τις φωνές για να κλείσει το στόμα του, θα πρέπει να το αφήσουμε να εκφράσει τα συναισθήματα του, χωρίς όμως να του επιτρέπουμε να γίνεται επιθετικό, προσβλητικό ή απειλητικό. Αν του απαγορεύσουμε να εκτονωθεί το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να μαζέψει όλες τις αρνητικές σκέψεις μέσα του, με αποτέλεσμα να του δημιουργηθούν συναισθηματικά ή ακόμα και ψυχικά προβλήματα.

Της Κατερίνας Παπαγεωργίου, με τη συνεργασία της ψυχοθεραπεύτριας και κλινικής ψυχολόγου Άννας Ντουντουλάκη και της ψυχολόγου Χρυσούλας Μαυράκη.

Σχετικά με τον Συντάκτη

Μαρία Διούδη

Γράφω για μένα…. γυρίζοντας τις σελίδες της ζωής μου στην εκπαίδευση και κυρίως στη διοίκηση των σχολικών μονάδων.

Όντας ονειροπόλα και οραματίστρια, έχοντας ως γνώμονες τη δικαιοσύνη, την εργατικότητα , την αγάπη και το πάθος, την κατάθεση ψυχής, το όραμα, την καλή διάθεση, την σωστή, καλοπροαίρετη και ανθρώπινη προσέγγιση όλων των συνεργατών, την όρεξη για δουλειά και τη διάθεση του πολύτιμου προσωπικού χρόνου, υπηρέτησα την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για 36 έτη.
Η 23χρονη εμπειρία μου στη Διοίκηση ταυτίζεται απόλυτα με την παρακάτω άποψη:
"Είναι κοινή εμπειρία ότι κάτω από το ίδιο σύνολο κανόνων και κανονισμών, με την ίδια ομάδα εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού, καθώς και με μαθητές που προέρχονται από περίπου ίδια περιβάλλοντα , μια σχολική μονάδα μπορεί να εκφυλιστεί ή να διατηρήσει το ισχύον καθεστώς , είτε να πετύχει σημαντικές διακρίσεις μετά από μια αλλαγή του Διευθυντή "(Mukhopadhyay,2005) .

΄Άφησε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.