Δράσεις Πολιτισμού Είπαν & Έγραψαν για μας

Εθελοντική «υιοθεσία» μαθητών με οικονομική δυσκολία στο 9ο Δημοτικό Βόλου

sxoleio 9
Αναρτημένο από Μαρία Διούδη

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το κοινωνικό έργο που υλοποιείται στο 9ο Δημοτικό Βόλου πάντοτε στο πλαίσιο της στήριξης μαθητών που προέρχονται από οικογένειες, οι οποίες βρίσκονται σε δύσκολη οικονομική κατάσταση. Έχει μάλιστα πολύ ενδιαφέρον το στοιχείο πως τόσο γονείς, όσο και εκπαιδευτικοί του σχολείου «υιοθέτησαν» παιδιά με οικονομική δυσκολία παρέχοντάς τους κάλυψη σε αγορές ένδυσης και υπόδησης, αλλά και στις ιατροφαρμακευτικές ανάγκες.

Το σχολείο που στεγάζεται στην περιοχή του Παλαιού Λιμεναρχείου, διαθέτει παράδοση στον εθελοντισμό και τη δημιουργία πολύ ουσιαστικών παρεμβάσεων στην αναμόρφωση του διδακτηρίου και του αύλειου χώρου μέσα από τη συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και άλλων φορέων.

Πάνω στην εθελοντική δράση «κούμπωσαν» οι πολύπλευρες κοινωνικές δραστηριότητες με το σχολείο να γίνεται μια «αγκαλιά» για τους μαθητές που περνούν δύσκολα μέσα στα χρόνια της κρίσης. Έτσι εκτός από γνώση και παιδεία, διδάσκεται και η αξία της κοινωνικής αλληλεγγύης.

Η διευθύντρια του 9ου Δημοτικού Βόλου κ. Μαρία Διούδη αναφέρθηκε στις διάφορες πλευρές του κοινωνικού έργου που επιτελείται, επισημαίνοντας πως «δίνονται τρόφιμα στην Ενορία των Αγίων Θεοδώρων, τα οποία μεταφράζονται σε μερίδες φαγητού που προσφέρονται καθημερινά σε δεκαπέντε περίπου μαθητές. Και εδώ ευχαριστούμε τόσο τους γονείς, όσο και την Ενορία. Παράλληλα συγκεντρώσαμε φάρμακα, τα οποία και προσφέραμε στο Γηροκομείο, καθώς πληροφορηθήκαμε ότι υπάρχει ανάγκη. Μάλιστα στο πλαίσιο του προγράμματος «Νοιάζομαι και δρω» που συμμετέχει το Δημοτικό, έγιναν πολλές επισκέψεις τάξεων στο Γηροκομείο για να κρατούν συντροφιά στους ηλικιωμένους».

Βοηθούν τους μαθητές

Η κ. Διούδη αναφέρθηκε και σε ακόμη μια σημαντική κοινωνική δραστηριότητα που είναι η «υιοθεσία» μαθητών σε δύσκολη οικονομική κατάσταση από γονείς και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι σε δύσκολους καιρούς φροντίζουν εκτός από τα δικά τους παιδιά και άλλα παιδιά προσφέροντάς τους αυτά που έχουν ανάγκη.

Όπως εξήγησε η κ. Διούδη, «περίπου 10-15 μαθητές του σχολείου, των οποίων οι οικογένειες είναι σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, έχουν «υιοθετηθεί» από γονείς και εκπαιδευτικούς. Αυτό σημαίνει πως οι τελευταίοι καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών αυτών για τη σίτιση στο καθημερινό πρωινό, την ένδυση, την υπόδηση, ακόμη και για την ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη ή την επίσκεψη στον οδοντίατρο. Είναι μια πολύ σημαντική και ουσιαστική δράση που γίνεται στο σχολείο και έχει ξεκινήσει εδώ και μερικά χρόνια. Και προσωπικά να αναφέρω τη συμβολή των γονέων που είναι τόσο πρόθυμοι μέσα βέβαια και από το παράδειγμα που δίνουν οι εκπαιδευτικοί».

Μάλιστα υπάρχουν και άτομα εκτός σχολείου που βοηθούν σημαντικά. Η κ. Διούδη ανέφερε την περίπτωση συμπολίτισσας συνταξιούχου που πρόσφερε στο σχολείο 20 ζευγάρια παπούτσια για τα παιδιά, ενώ υπάρχουν και άλλοι εθελοντές που βοηθούν, αφού το 9ο Δημοτικό κατέφερε και απέκτησε μια ταυτότητα κουλτούρας και εθελοντισμού.

«Είμαστε ένας κρίκος, διεύθυνση, εκπαιδευτικοί, γονείς, που δεν σπάει» ανέφερε η διευθύντρια και πρόσθεσε πως «το σχολείο μας διαθέτει 147 μαθητές σε μια περιοχή που χρήζει αναβάθμισης».

Σχετικά με τον Συντάκτη

Μαρία Διούδη

Γράφω για μένα…. γυρίζοντας τις σελίδες της ζωής μου στην εκπαίδευση και κυρίως στη διοίκηση των σχολικών μονάδων.

Όντας ονειροπόλα και οραματίστρια, έχοντας ως γνώμονες τη δικαιοσύνη, την εργατικότητα , την αγάπη και το πάθος, την κατάθεση ψυχής, το όραμα, την καλή διάθεση, την σωστή, καλοπροαίρετη και ανθρώπινη προσέγγιση όλων των συνεργατών, την όρεξη για δουλειά και τη διάθεση του πολύτιμου προσωπικού χρόνου, υπηρέτησα την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για 36 έτη.
Η 23χρονη εμπειρία μου στη Διοίκηση ταυτίζεται απόλυτα με την παρακάτω άποψη:
"Είναι κοινή εμπειρία ότι κάτω από το ίδιο σύνολο κανόνων και κανονισμών, με την ίδια ομάδα εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού, καθώς και με μαθητές που προέρχονται από περίπου ίδια περιβάλλοντα , μια σχολική μονάδα μπορεί να εκφυλιστεί ή να διατηρήσει το ισχύον καθεστώς , είτε να πετύχει σημαντικές διακρίσεις μετά από μια αλλαγή του Διευθυντή "(Mukhopadhyay,2005) .

΄Άφησε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.